reklama

Vlaky zdarma sú SUPER...

... len aká je daň za túto službu? Kvalita a tá si nájde každú firmu, súkromnú, štátnu, monopol. Pri tých štátnych je problém ten, že za chyby platíme my všetci. V ďalších pár riadkoch som zachytil zážitok, ktorý to potvrdzuje.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Ako správny rodič som sa aj ja rozhodol, že záver prázdnin je potrebné deťom osladiť nejakým dobrodružstvom na ktoré sa len tak ľahko nezabúda a ostane po ňom aspoň malá stopa niekde hlboko v pamäti. Ani som dlho nemusel hľadať inšpiráciu keď môj druhorodený večer pri rozprávke zapísal, TATO..JA..VLÁČIK..ÍSŤ a niekoľko minút nato manželka, že sme neboli dlho v Prahe. Je teda rozhodnuté! Ideme na veľký výlet ktorý, zanechá menšiu uhlíkovú stopu :)

Takže základná myšlienka na svete a môžeme ísť na vec. Je doba internetová tak som si hneď jednoducho na peknej stránke ZSSK zistil, že zážitok umocním navyše nočnou jazdou na lôžku. Deti budú nadšené ja tiež a polovička sa určite pridá keď uvidí detskú radosť u všetkých a ešte aj u mňa. Začal som teda s rezerváciou a tu som narazil. Systém nepozná žiadne deti, infantov len počet osôb. Nevadí nadšenie neopadá a tak kúpim aspoň sebe a manželke. Ďalšiu stopku mi dala stránka keď chcela zadať akúsi zľavu, ktorú som nechcel a ani na ňu nemal nárok. Volám teda infocentrum, s milým hlasom si vymením pár informácií až nakoniec zistíme, že "tudy cesta nepovede" a je nutné zájsť do klientskeho centra. Keďže som obyvateľ krajského mesta nevidím v tom až taký problém...horšie by bolo keby som nebol.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Večer sa teda vydávame s deťmi na výpravu smer železničná stanica. Mamina nám dala polhodinu takže sme v pohode a v kľude si pozrieme ešte aj vlak, ktorým pôjdeme a ktorý práve prechádza stanicou. Tu som sa zháčil druhý krát. Vagón starší ako ja /35/ a dnu lehátka, ktoré si pamätám z detstva. Kedže som väčší optimista ako pesimista povyšujem radosť detí ked vidia svoj vozeň nad pohodlie svoje. Vlaku zakývame a ide sa kúpiť lístok. Akosi tuším čo ma na okienku čaká preto púšťam pred seba mladých "zadara" cestujúcich a spúšťam informácie na milú pani za okienkom. Tá ked absorbovala všetko čo som mal na srdci sa púšťa do 10 minútovej diskusie s kolegyňou, že čo, ako a kade bude najlepšie. Nerozumiem ich slangu, ale nevadí mi to pretože cieľom debaty je ako by som mohol ušetriť. Tu už sa zjavujú prví ľudia v rade, som pri jedinom otvorenom okienku. Má však ísť len jeden vlak aj ten má meškanie preto nikto nič nenamieta. Dámy dospeli po porade k najlepšiemu riešeniu a pani mi oznamuje, že ušetrím...SUPER. Pýtam sa koľko. 7 EUR...nevadí aj to je peniaz.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pani začne nahadzovať údaje na server ZSSK a ten jej po chvíli oznámi, že plán, ktorý vymyslela s kolegyňou nevyšiel a lacné miesta sú už plné. Máme teda za sebou 15 min. a už pomerne dlhú radu. Ľudia v rade sa už po ďalších 10 minútach otázok a tlačenia lístkov nervózne mrvia a deti sa už tiež niekde rozbehli. Konečne prichádzame k záverečnej fáze, vyťahujem kartu a pani spočítava sumy na všetkých lístkoch....nech sa páči 172 EUR. A tu som sa trocha pozastavil aj keď som očakával sumu cez 100 ale určite nie bližšie k 200. Vlaky považujem za lacnejší typ prepravy. Rýchly prepočet prepravy autom BB-Praha-BB, 1000km x 0,15EUR = 150 EUR ma utvrdzuje, že už to tak nie je. Stále nevadí veď ide o zážitok a sú prázdniny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prídem domov a večer mi to nedá preto otváram stránku Českých dráh a zadávam ten istý lístok, ktorý držím v ruke a tu ma prechádza všetka dobrá nálada a aj zhovievavosť voči Slovenskému dodávateľovi železničnej prepravy. Ten istý lístok je lacnejší o 25% a môžem si ho kúpiť cez internet po 10 minútach z obývačky. Nieže by som bol odkázaný na tých 40 EUR, ale ide o to ako systém absolútne nefunguje a tvárime sa, že áno

Takže túto cestu absolvujem hlavne kvôli zážitku a deťom. Budem dúfať, že toto bola posledná zlá skúsenosť, lístok ZSSK vrátim aj keď chcú 10% storno poplatok a kúpim ho cez ČD. Rozdiel tam stále je, ale ide hlavne o princíp. Do budúcna budem kupovať lístky online cez ČD a naďalej budem prelaďovať rádio keď bude niekto hovoriť ako je super, že máme vlaky zadarmo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nie, nie je pretože všetko čo je dotované a zadarmo má tendenciu nezlepšovať sa, nerásť ale hniť a chváliť samo seba.

Igor Patras

Igor Patras

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek by mal vnímať svoje okolie a priestor v ktorom žije no ak sa mu niečo páči alebo nepáči mal by dať o tom vedieť aj ďalším. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu